maanantai 11. lokakuuta 2010

Sä osaat sillälailla peppua vemputtaa

Kylläpä nyt turhauttaa. Oon tehnyt lähes kaksi tuntia valokuvauksen portfoliota ja mulla on tasan yks aukeama valmiina. Sen lisäksi oon saanut yhden panorama-kuvan tehtyä ja se on aikalailla that's it. En ole edes roikkunut Facebookissa, oon kuunnellut vaan YleX'n aamupoikia ja tehnyt ahkerasti työtä, joten en tiedä miks oon nyt niin aikaansaamaton.

Mutta kyllä se aurinko risukasaankin paistaa, mutsi soitteli äsken että nyt on junaliput varattu maanantaille klo 9.30 suuntana Ylivieska. Ylivieskasta sitten Kalajoelle mummolaan, viimeistelen portfolioni siellä. Mukana matkassa kulkee toki tuo shelttipoika ja tehdään äidin kanssa sellainen järjestely, että mennään sunnuntaina Sokos Hotelli Presidenttiin, jätetään koira hotelliin ja käydään shoppailemassa hieman. Jänskättää kyllä miten tuo koira käyttäytyy hotellissa, se on asunut koko elämänsä omakotitalossa. Saa nähdä palataanko tuhottuun hotellihuoneeseen, jonka ovea koristaa häätölappu.

Ylihuomenna olisi myös Zeljko Goran luento, jos saan kyydit lutviutumaan niin sinne olen ehdottomasti menossa vaikka englanniksi mies luennoikin.

Mä jatkan nyt tätä portfoliota, jotta saisin edes jotain aikaan. Tarkoituksena olisi tehdä aukeama sommittelusta ja toinen aukeama valotusajan vaihtelusta.

Tässä on muuten kuva siitä mun HDR-jutusta, yksi ylivalottunut kuva, yksi alivalottunut kuva ja yksi "normaalisti" valottunut kuva yhdistettynä HDR-kuvaksi:

Viettäkää te hauska päivä vaikka ulkona onkin aika pirulaisen kylmä!
jemina

Päivän tsipale:
Eveliina Kurki - Sä Osaat Sillälailla Peppua Vemputtaa
(jonka koodia en syystä Hesburger saanut toimimaan D: )

Ei kommentteja: