perjantai 31. joulukuuta 2010

Bye-bye, my cutie 2010!

Ja tervetuloa 2011. Toi uusi vuosiluku näyttää kyllä paljon paremmalta. Tiedä häntä sitten, tuleeko itse uudesta vuodesta sisällöltään miellyttävämpi, tapahtumarikkaampi ja yksinkertaisesti mukavampi. Toivon sitä ainakin! Ajattelin ilahduttaa teitä lukijoita aluksi aivan normaalilla postauksella tästä vuodesta, mutta päädyin lopulta Jeminan linkittämään, kysymysten täyttämään vuosigalluppiin. I hope you like it.


(Oon muuten katsonut nämä kaksi viimeistä päivää Fin-tv:n elokuvatarjontaa lähestulkoon 24/7 ja olen rakastunut! Nähty on mm. Sisko Tahtoisin Jäädä, Kielletty Hedelmä, Ottolapsi, Orpokoti, Fuckin' Åmål, Rölli  ja Metsänhenki... pettymyksiä, yllätyksiä ja tuttuja juttuja! Leffaseurakin on ollut ihan kelpoa. Voisi sanoa, että  vuoden viimeiset päivät ovat sujuneet ihanan leppoisaan sävyyn. Räjäytetään energiamme täyteen taas myöhemmin!)


1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?
Tarkemmin ajateltuna sanan varsinaisessa merkityssä en. IRL-elämässäni samat vanhat, tutut kasvot ovat riemastuttaneet päivärytmiäni, nettituttavuuksien saralla olen taas vain lähentynyt eräiden ihmisten kanssa - mainittakoot blogiparini Jemina, Henna, Eve, Jenni, Satu yms. Ensi vuonna voisin yrittää hankkia itselleni myös oikeassa elämässä uuden kaverin!

2. Oletko tehnyt tänä vuonna jotain mitä et ole ennen tehnyt?

Olen ollut rutkasti ärsyttävämpi. Olen sanonut asioita liian suorasukaisesti ja tylyyn sävyyn, vähän ajattelemattomastikin. Olen myös uskaltanut tiuskia yhä useammalle kaverilleni, joille en vielä edellisvuonna uskaltanut räyhätä ollenkaan, pelkästään hissutella. Olen myös kirjoittanut paljon vime vuotta enemmin - niin tarinaproggiksen, foorumipostausten kuin koulujuttujenkin muodossa. Olen myös yrittänyt saada ystäviäni järjestämään juhlia ja muutenkin sommitella asioita kaveriporukassa kuntoon. Myös perfektionismi on saapunut ajatusmaailmani käsityksiin mukaan harvinaisen vttumaisella tavalla. :D



3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?

En ole, niin kuin en minään muinakaan vuosina. Kai mä olen niin luontaantyöntävä ja jokseenkin outo ja välinpitämätön erakkosielu, että pysyn vielä pitkään - ellen ikuisesti - sinkkuna. Ehkä niin on vaan parempi. Tällaista määräilijäluonnetta ei moni kauaa kestä.




4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?
Kaikki yökyläjuhlat ystäväjengin kanssa, yölliset dataushetket ja elokuvaistujaiset. On tapahtunut liikaa ihania asioita! Ja sit tietty vierailu Nummelan Myllylammella, joka oli upea uimapaikka. Olisi vaan pitänyt bongata Jeminakin sieltä! No, toisella kertaa sit.

5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?
Jopas vain olenkin, mutta vain hetkellisesti: riidat ovat kestäneet muutamasta minuutista muutamaan päivään. Tällä hetkellä en ole tietääkseni kenenkään ystäväni kanssa riidoissa. Oon ollut vuoden aikana kuitenkin tosi kova riidankylväjä ja kinankasvattaja erittäin turhista asioista. Se pitäisi karsia pois. Mut en pysty siihen! Tykkään ärsyttää ihmisiä ja saada pientä kärhämää aikaan, joka kuivuu sitten heti alkaessaan.

6. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?

En mä oikeastaan. Sama vanha Oona olen ollut tänäkin vuonna kuin edellisenä. Käsitys asioista on vaan muuttunut vähän erityyppiseksi: suhtaudun nyt niin moneen juttuun hirveen täydellisyyden kipeästi, ettei mulle oikeen mikään enää riitä. Viime vuonna en sentään ollut ihan näin kamala. Tahtoisin kyllä lietsoa tän ominaisuuden itsestäni hornantuuttiin ja olla tyytyväinen vähän pienempäänkin. Mut muuten ihan sama tyyppi - suomalaisuus, pizza, sipsit, suorasukaisuus, innostuva, HIENO HUUMORINTAJU (!!!) = ihan mua!


7. Oletko lihonut?
No joo tietysti, olenhan kasvavassa iässä! Mutjoo tosiaan, musta, kuten myös Jempusta (ihana lempinimi, tiiän että tykkäät siitä), tuntuu että näytän paljon laihemmalta. Sillai huonolla tavalla tosin. Riutuneelta. Ihmekös tuo kun niin epäsäännölliset ruokailuajat. Mut sit syön kuitenkin hirveesti herkkuja. Vähän ristiriitaista!

8. Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana?
En onneksi. Oon osannut olla julkisilla paikoilla jokseenkin neutraali. Tai no, en mä tosin mihinkään isompaan mestaan ole päässytkään, eikä täällä Lappeenrannassa kovin helposti porttiksia jaella. Mut kuiteskin, en ole ja ylpee siitä!

9. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?

En ole! Mä en voi mennä leffateatteriin ilman kavereita, ne on mulle kuori. :-----D En osaa olla oikein missään yksin. Oon kai vähän niin kuin Sisko Tahtoisin Jäädä -leffan Siiri. 

10. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?
En ole, eikä ole oikein ollut haluakaan. En oo koskaan tahtonut kärsiä kauneuden tähden. Huono asenne, tiedän.





11. Mikä oli paras asia, jonka ostit?
Niitä nyt on lukuisia ja taas lukuisia, en mä voi sitä kaikista parhainta nimetä. Mut ehkä oman domainin osto oli kaikista merkittävin "löydös".


12. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta?
Jeminan tietysti etunenässä ja kaikkien läheisimpien IRL-ystävien ja muutamien nettitovereiden.

13. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta?

Parin nimeltä mainitsemattoman henkilön käytös, joka sai mut välillä itkemään, välillä repimään hiuksia ja välillä ravaamaan melkein seinien läpi. En koe tarpeelliseksi nimetä, en oo sitä tyyppiä joka syyllistää personalblogissaan ihmisiä suoralta kädeltä. Ois vähän hassua.


14. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Ruokaan ja leffalippuihin........ Bad me.


15. Mistä innostuit eniten?
Tarinaproggiksesta tietysti, ja siitä, että sain ympärilleni kaveripiirin. Oon aina suunapäänä sit järjestelemässä meille jotain tapaamisia/juhlia, jotka nyt tosin tuppaa aina menemään mönkään. Sinällään harmi, mulle kelpais kyllä höpötellä noiden kanssa harvase yö, mut elämä on tätä. Aika on suhteellinen käsite. Joskus on, joskus ei. Useimmiten mulla sitä ei ole.


16. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?
Mä en osaa sanoa. Mulle on tämän vuoden aikana tapahtunut paljon, paljon kaikkea hienoa ja arvokasta, mutta myös surullinen seikka - isomummini, eli mammani kuolema. Se kolahdutti mua todella kovaa ja oli ennennäkemättömän tuskainen vaihe. Oon jo päässyt yli, mutta saan kyllä itseni helposti itkuun, jos ajattelenkin asiaa enemmin. Tämän jutun takia en siis todellakaan osaa sanoa. Kai päällisin puolin onnellisempi, mutta kuitenkin hieman surullisempi. En oikeesti tiedä.




17. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?
Kirjoittavani Satulapsia, olin tosi laiska sen suhteen. Sit olis pitänyt myös lukea läksykappaleita, kun kokeissa ongelmia tuli eteen ihan äärettömästi ja ois pitänyt järjestää enemmin tapaamisia Marian ja muidenkin ystävien kanssa. Ja ois pitänyt jotenkin ilmaista mammalle se, että se oli mulle ihan älyttömän tärkeä ihminen. Ihan älyttömän tärkeä. Toivottavasti se tietää sen. Siellä jossain.

18. ...entä vähemmän?

Toistan itseäni, mutta olisin kenties voinut suhtautua asioihin vähän rennommin, löysäten pipoani, ja tietysti suorasukaisuutta ja tulisuutta olisi voinut karsia pois reilulla kädellä.


19. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi?
Niitäkin on lukuisia. Monissa jutuissa olisin sanonut toisin.

20. Rakastuitko vuonna 2010?

En.



21. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli?

Oisko vaikka pyöreä 0 >8---o Jos te nyt noista suhdekiemuroista puhutte.


22. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?
Salatut elämät sekä V, uusi rakkauteni. <3

23. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?
En varsinaisesti vihaa, mutta... kenties inhoan. Sillai vähän. :(

24. Mikä oli paras musiikillinen löytösi?
Mullahan oli näitä musiikillisia ambitioita suomalaisesta poppirokista jo aikaisemminkin, mut ömmm. Ehkäpä tutustuin paremmin Sir Elwoodin Hiljaisiin Väreihin ja Amy MacDonaldiin.




25. Mitä halusit ja sait?

Paljon kaikenlaista materialismipaskaa ja onnellisia hetkiä rakkaiden kanssa. Sain ehkä liikaankin.



26. Mitä halusit, muttet saanut?

Menestystä yleisurheilun saralla. Sitä en pitkän harjoittelujaksonkaan jälkeen onnistunut itselleni keplottelemaan. Surkeana pysyin edelleen.


27. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?
Napapiirin Sankarit, aivan mahtava leffanpoikanen. ♥ + Tämän päivän aikana tutustuin myös Kiellettyyn Hedelmään ja Ottolapseen, jotka olivat molemmat täyttä nannaa!


28. Mitä teit syntymäpäivänäsi?

Sain (?) kolmelta kaveriltani pienimuotoiset lahjat, käytiin koulun jälkeen piknikillä rannalla ja riitelin uintia harrastavien kanssa pitkälle yöhön. Se oli tuskainen päivä, ehkä surkein syntymäpäivä ikinä. Toivoisin seuraavasta parempaa!




29. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?
Koirat, purkaminen satunnaiselle henkilölle, musiikki. Stressiä voi purkaa monella tapaa!

Oikein ihanaa Uutta Vuotta jokaiselle tätä nyt katsovalle henkilölle. Lykkyä pyttyyn ja riemua kehiin, pysykää terveinä ja nauttikaa elämästänne,


♥ Oona, joka tulee myös vuonna 2011 olemaan Oona


(kuvat we♥it)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

M-A-H-T-A-V-A-A UUTTA VUOTTA!!! <3

Tätä teijä blogii on oikeest nyt tosi kiva lukea. Teiltä kahelta lähtee tosi huikeeta tekstiä! Aww ku te ootte sulosia!

P.S. Muistakaa päivitellä blogianne enski vuoden puolella! ;)

who cares london ambitions kirjoitti...

Oi kiitos Anonyymini, piristit alkuvuottani NÄÄÄÄÄIN paljon.

T-O-S-I M-A-G-E-E-T-A V-U-O-T-T-A 2-0-1-1 M-Y-Ö-S S-U-L-L-E!!!! <3

♥ oona